Warning: Use of undefined constant minor - assumed 'minor' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /nfsmnt/hosting1_2/a/b/ab0d2484-ecad-4019-b522-aba3bfd4a8cb/akonakupujeme.sk/web/wp-config.php on line 42
SegmentáciaŠtúdia Ako nakupujeme od spoločnosti MB Brand Management

MENU

Segmentácia

Nákupné správanie neovplyvňujú len sociodemografické faktory ako je vek, vzdelanie alebo veľkosť sídla.
Na to, ako sa pri nakupovaní správame a ako sa rozhodujeme, jednoznačne vplývajú naše postoje. Ovplyvňuje nás prostredie, kde sa pohybujeme, kde pracujeme, s kým sa stretávame.

Pri spracovávaní výsledkov prieskumu sme  identifikovali 7 základných segmentov podľa charakteristických znakov ako sú postoje k značkám, k cenám, k akciám, k životným hodnotám a frekvencií nákupov na internete. Tieto segmenty charakterizujú a kvantifikujú nákupné správanie obyvateľov Slovenska, ich vzťah k jednotlivým typom reklamy, k médiám, k email marketingu.

V rámci jednotlivých štúdií následne okrem štandardných sociodemografických kritérií porovnávame rozdiely týchto 7 segmentov v ich nákupnom správaní. Každý segment má svoj hlavný benefit, ktorý ho charakterizuje pri nakupovaní a ktorý je nevyhnutné poznať pri príprave návrhu efektívnej marketingovej komunikácie.

7 segmentov:

Racionálne impulzívni, Akcioví maniaci, Úspešní, Nerozhodní, Jednoduchí, Tradiční, Draví brandisti.
Názvy segmentov sme zvolili tak, aby čo najpresnejšie charakterizovali ich postoje a nákupné správanie.

 

 

segmentácia infografika

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Štúdie

Štúdia segmentuje kupujúcich na základe ich vzťahu k nakupovaniu, značkám, cenám, akciám a životným hodnotám. Analyzuje nákupné správanie, vzťah k médiám a reklame.

VIAC

MENU