Warning: Use of undefined constant minor - assumed 'minor' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /nfsmnt/hosting1_2/a/b/ab0d2484-ecad-4019-b522-aba3bfd4a8cb/akonakupujeme.sk/web/wp-config.php on line 42
Štúdia Ako nakupujeme?Štúdia Ako nakupujeme od spoločnosti MB Brand Management

MENU

Štúdia Ako nakupujeme?

Segmenty alebo persóny pri nakupovaní. Koho oslovíme a koho nie?

Každý zo 7 segmentov predstavuje konkrétnu persónu, z hľadiska rozhodovacieho správania pri nákupe.  Tieto persóny majú svoje charakteristické správanie, životné postoje, vzťah k reklame, ktoré ovplyvňujú jej rozhodovanie. Zároveň determinujú jej bariéry a motivátory nákupov. Ako sa správa pri nakupovaní na internete? Aké kategórie nakupuje a akým spôsobom? Aké služby využíva? Každá z persón má svoje rádiá, ktoré počúva, časopisy, ktoré číta a témy, o ktoré sa zaujíma. A práve tu je možné ju osloviť reklamnou komunikáciou. Súčasťou celej štúdie je aj porovnávanie rozdielov v nákupnom správaní mladej, dravej generácie a staršej generácie.

Na aké komunikačné benefity reagujú primárne jednotlivé segmenty /persóny?

Kto sú ľudia, ktorí preferujú značky? Koľko ich je? Aké sú ich postoje, nákupné správanie, životné hodnoty? Ako vyzerá persóna brandistu?
Kto sú ľudia, ktorí počúvajú primárne na slová akcia a zľava? Koľko ľudí potrebuje mať veľa vecí za málo peňazí?
Koľko ľudí nakupuje, len to čo potrebuje a koľko preferuje akcie a zľavy? Kto vyhľadáva akcie značkových produktov kto akcie a zľavy nerieši? Kto je typický predstaviteľ takéhoto nákupného správania? Aké sú jeho hodnoty?

Koľko ľudí je náchylných na novinky a kto sú tzv. „kýchači?
Kto sú ľudia, ktorí veria overeným, tradičným výrobkom? Koľko ich je?

Koľko ľudí nakupuje racionálne a koľko skôr impulzívne? Kto nakupuje cielene len to, čo potrebuje a kto hľadá niečo, čo ho osloví?

Je cena kľúčová pre všetkých? Kto preferuje kvalitu za rozumnú cenu? Kto vyhľadáva najvyššiu kvalitu?

Persóny a ich vzťah k médiám

Aký typ reklamy (TV, rádio, printy, internet) podnieti najviac ľudí k nákupu?
Ktoré rádiá majú viac poslucháčov, ktorí nakupujú na internete často, preferujú značky, akcie a zľavy?
Ktoré printy majú viac čitateľov, ktorí nakupujú na internete často?
Aké témy čítajú ľudia na internete senzitívni na reklamu?
Kto je náchylní na email marketing a je ochotný poskytnúť email za kvalitný obsah?

Prečo klikáme, tak ako klikáme?

Štatistiky z google aj z rôznych internetových portálov dávajú informácie o tom, kto kde klikol, kam sa preklikol a kto je táto osoba v zmysle základnej sociodemografie. Štúdia Ako nakupujeme poukazuje na to, prečo klikáme, tak ako klikáme. Ako pri klikaní a surfovaní rozmýšľame? Čo sa odohráva v našom podvedomí? A aké sú rozdiely medzi jednotlivými segmentmi?

Kto nakupuje najčastejšie na zľavových portáloch?

Zľavové portály majú svoj boom za sebou. Napriek tomu stále pribúdajú. Kto sú tí, čo vyhľadávajú nákupy na zľavových portáloch? Čo ich motivuje? Nakúpiť veľa vecí za málo peňazí alebo nakúpiť to, čo potrebujú za nižšiu cenu?

Mladší alebo starší? Je on-line nakupovanie len pre mladých?

Koľko ľudí nakupuje na internete z tých, čo internet aspoň občas využívajú? Na internete nenakupujú len mladí ľudia, ale aj ľudia v strednom a v staršom veku. Naopak nie všetci mladí ľudia nakupujú na internete často. Aké sú priority a postoje mladej generácie a  aké starších ľudí? Ako rozmýšľa staršia generácia, ktorá sa stáva z roka na rok dôležitejšou z hľadiska demografického vývoja? Z ktorých segmentov sú tí intenzívni kupujúci na internete? Ktoré kategórie na internete nakupujú?

Persóny a ich nákupné správanie na internete

Kto a ako často nakupuje na internete?
Kto sú ľudia, ktorých osloví reklama na internete? Kto sú ľudia, ktorí reklamu na internete odmietajú?
Koho osloví reklama na internete, ktorá komunikuje akcie a zľavy?
Kto nakupuje v obchodoch, ktoré sú umiestnené na prvých miestach vo vyhľadávači, vrátane reklamy? Koľko ľudí oslovíte dobre nastaveným SEO?
Koľko  ľudí nakupuje na zahraničných stránkach?
Kto nakupuje v overených internetových obchodoch a kto vyhľadáva nové? Sú to skôr mladší alebo starší kupujúci na internete?
Porovnávame ceny v cenových porovnávačoch a pozeráme referencie. Hľadáme ale skutočne najlacnejšie obchody? Alebo skôr overené obchody s najnižšími cenami, ktoré poznáme a ktorým dôverujeme? Kto neporovnáva?

Kde viac nakupujeme? Kamenná predajňa alebo internet?

  • Viete koľko ľudí nakupuje len na internete a koľko len v kamenných predajniach?
  • Koľko ľudí si najskôr pozrie produkt na internete a následne kúpi v kamennej predajni?
  • A koľko ľudí si ide tovar najskôr obzrieť a vyskúšať do kamennej predajne a následne ho kúpi lacnejšie na internete?
  • Kto sú ľudia preferujúci nákup v e-shopoch? Ako sa správajú na internete tí, čo preferujú nákupy vybraných kategórií cez internet?

Kategórie, ktoré vieme zodpovedať:

 

  • Knihy
  • Elektronika (PC, mobily, tablety..)kategóira intenet vs kamenná.new
  • Domáce spotrebiče
  • Kozmetika a parfumy
  • Autosúčiastky a autodoplnky
  • Športové potreby
  • Hračky
  • Bytové doplnky
  • Nábytok a bytové zariadenie
  • Oblečenie
  • Detské oblečenie
  • Obuv
  • Voľnopredajné lieky
  • Krmivo pre zvieratá (Pet food)
  • Potraviny

Aké sú výstupy štúdie?

Štúdia je vypracovaná v PowerPointe a ako celok obsahuje takmer 500 slajdov. Štúdia je súhrn základných a podrobných grafov, ich popisov a zhrnutí. Zároveň je súčasťou štúdie popis jednotlivých segmentov resp. persón, ich vzťah k cenám, akciám, k nakupovaniu na internete a v zľavových portáloch.

Štúdiu je možné si objednať prostredníctvom objednávkového formulára vpravo. Každý klient obdrží tlačenú verziu vo farebnom prevedení a zároveň v elektronickej podobe.

Štúdia obsahuje:

Základnú časť, ktorá podrobne popisuje a analyzuje nákupné správanie jednotlivých segmentov, ich rozhodovacie procesy pri nákupe všeobecne a na internete, vzťah k reklame a k jednotlivým médiám.  Kvantifikuje, koľko z mladých ľudí do 35 rokov tvorí dravú generáciu Y, o ktorej sa často diskutuje.  Poukazuje na ich nákupné správanie, postoje a životné hodnoty.
Prináša informácie o tom, ktoré rádiá, printy a témy na internete čítajú jednotlivé segmenty. Ktorí z nich na internete nakupujú s vysokou frekvenciou a ktorí preferujú značky, akcie, novinky v členení na jednotlivé médiá.

 

Rozšírenú časť, ktorá navyše obsahuje analýzu nákupného správania v 16 kategóriách. V každej kategórií analyzuje preferencie nákupov prostredníctvom internetu vs. v kamennej predajni. Poukazuje na to, kto sú tí, čo preferujú nákup na internete a aké sú ich celkové postoje a správanie pri on-line nákupe.
Je možné zakúpiť všetkých 16 kategórií ako celok, alebo len vybranú kategóriu/ kategórie.

Cena štúdie:

    890€ bez DPH základná časť + 100€ bez DPH  / 1 kategória

 1 690€ bez DPH základná časť + všetky kategórie

 

Spoločnosť MB Brand Management je držiteľom autorských práv k celej štúdií. V zmysle autorského zákona nie je povolené žiadne kopírovanie ani šírenie štúdie ako celku, ani jej dielčich častí bez súhlasu autora – spoločnosti MB Brand Management.

Máte záujem?


Meno alebo firma *

Email *

Telefón

Správa

Kontakt:
maria.botanska@mbbm.sk
+421 902920929

MENU