MENU

Budú z kamenných obchodov hlavne showroomy?

V kamenných obchodoch sa radi poradíme, vyskúšame ale nakúpime na internete za nižšie ceny.

Takto rozmýšľa, aspoň občas, 47% ľudí, z toho 8% sa s týmto postojom k nakupovaniu stotožňuje úplne a 39% čiastočne.
Pritom nejde o starších ľudí. Nosnou skupinou sú ľudia vo veku 25-44 rokov, ktorí vyhľadávajú značky, chcú byť trendy, vyzerať atraktívne a príťažlivo, ale ich príjem nepatrí k nadpriemerným.

 

Najskôr sa poradím v kamennej predajni

Kto sú títo ľudia?

Sú to ľudia, ktorí na internete nakupujú často. Ale na druhej strane nechcú ísť do rizika a svoj nákup chcú mať pod kontrolou. Majú obavy nakupovať v neznámych internetových obchodoch. Pri nakupovaní na internete ceny porovnávajú v cenových porovnávačoch a následne kúpia v obchodoch, ktoré poznajú alebo ktorým dôverujú. Ak nakúpia v neznámom obchode, tak produkt, ktorí si najskôr prehliadli v kamennom obchode, alebo si značku či výrobcu overili v referenciách.

Sú to zároveň ľudia, ktorí nadpriemerne nakupujú aj v obchodoch umiestnených na prvých miestach v reklame.

Títo ľudia ale nakupujú nadpriemerne aj na zahraničných stránkach ako eBay, Aliexpress a pod. (38% z nich aspoň občasne). Dôvodom môže byť práve garancia vrátanie peňazí a tak vnímajú tieto obchody ako menej rizikové.

Ktoré kategórie takto nakupujeme najviac?

Najviac takýmto spôsobom nakupujeme:

  • elektroniku (14% z celkovej vzorky)
  • domáce spotrebiče (14% z celkovej vzorky)
  • športové potreby (10% z celkovej vzorky)

Budú kamenné obchody slúžiť najmä ako showroom?

Pri mnohých kategóriách sú kamenné obchody stále najsilnejším miestom nákupu, najmä pre ľudí v strednom a vyššom veku.
Generácia vo veku 25-35 rokov, nazývaná aj ako generácia Y  je na internete doma. Sú to ľudia, ktorí radi surfujú, majú finančné limity aj menej skúsenosti. Pri nákupoch sa riadia radami a odporúčaním okolia, priateľmi ale aj recenziami. To, čo sa nedozvedia touto cestou zisťujú u odborníkov v obchode. Ale kúpia lacnejšie na internete. A takto rozmýšľa aj veľká časť ľudí vo veku od 18-25 rokov.
Výsledky sú na základe segmentačnej štúdie Ako nakupujeme, ktorá bola realizovaná na vzorke 1460 respondentov vo veku od 18-69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Osobnými rozhovormi boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania.
Všetky uvedené kvóty sú vzájomne previazané.

 

Napísali o nás:

Hospodárske noviny

Tovar a predaj

 

foto: www.freepick.com / Gustavo Majstruk

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Segmentácia

V štúdiách sme rozdelili obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe ich postojov k nákupom, značke, cenám, akciovým nákupom a nákupom na internete.

VIAC

MENU