MENU

Cielime na mladých? Nie sú mladí ako mladí.

Kto sú dnešní mladí ľudia? Aké sú ich hodnoty a ako nakupujú?

Takmer každá kampaň dnes cieli na mladých ľudí a preto sa čoraz častejšie skloňuje téma generácií X,Y,Z a aké sú rozdiely medzi nimi.

Akí sú predstavitelia generácie Y na Slovensku? Sú všetci draví, bažiaci po kariére, alebo sú medzi nimi rozdiely? Aká veľká je tá dravá časť? Sú všetci náchylní na reklamu na internete? Nakupujú všetci mladí na internete?

Nie sú mladí ako mladí.

Podľa výsledkov štúdie Ako nakupujeme sú medzi mladými ľuďmi výraznejšie rozdiely. Napríklad až 1/4 mladých ľudí vo veku od 18-35 rokov zo segmentov Tradičný, Jednoduchý a Nerozhodný nakupuje na internete menej často ako raz ročne alebo vôbec.

23% rozmýšľa racionálne. Impulz je druhoradý.

Najväčšia časť mladých ľudí do 35 rokov spadá do segmentu Racionálne impulzívni, 23% z nich. Sú to ľudia, ktorí vyhľadávajú kvalitu za rozumnú cenu. V počiatku ich nákupného rozhodnutia je potreba, ale finálny produkt kúpia na základe emócii. Majú pozitívny vzťah k reklame, ktorá ich často inšpiruje a podnieti k nákupu. Radi si vychutnávajú život, kariéra pre nich nie je prioritou, dôležitejšia je rodina.
Nové technológie síce majú radi, ale nenakupujú ich bezprostredne po ich zavedení na trh. Ich stratégiou je počkať na užívateľské referencie a na výhodnejšie ceny. Majú totiž svoje finančné limity, ktorých sa držia. Značky vnímajú ako garanciu kvality. Nie vždy sú ochotní si za značku zaplatiť, ale hľadajú racionálny benefit, ktorý značku odlišuje od ostatných.

19% ide dravo za svojim cieľom. Značky sú súčasťou života.

Až 19% z mladých ľudí spadá do segmentu Draví brandisti. Ako už z názvu vyplýva sú to ľudia bažiaci po značkách. Potrebujú byť inn, ísť z dobou. Značka pre nich nie je len garanciou kvality, ale najmä vyjadruje ich spoločenský status. Títo ľudia potrebujú byť úspešní a bohatí, túžia po kariére. Nechcú si však vyberať medzi kariérou a rodinou, preto si rodiny zakladajú neskôr. Potrebujú mať v živote všetko, optimálne ihneď. Radi cestujú, využívajú služby, ale aj nakupujú. Tiež sú náchylní na reklamu, ale iného typu. Osloví ich najmä reklama značkových vecí v zľavách, či výpredajoch. Ich vlastný štýl ide do úzadia v prospech módnych trendov. Technologické novinky kupujú medzi prvými a sú ochotní za ne zaplatiť. V prieskume napríklad zaznamenali najvyššie priemerné útraty za mobilný telefón, či tablet.

42% mladých reklama na internete osloví minimálne.

Síce všetko nasvedčuje tomu, že mladí ľudia sú náchylní na internetovú reklamu, ale nie je to úplne tak. 16% mladých ľudí je možné oslobviť iba heslom akcia, či výpredaj a až 42% mladých ľudí sa svojimi odpoveďami zaradilo do segmentov, ktoré sú ťažšie osloviteľné internetovou reklamou.

Rádia, či printy majú síce zverejnené, koľko majú poslucháčov či čitateľov medzi mladými ľuďmi, ale koľko z nich počúva na slová akcia a výpredaj? Aké média sú atraktívne pre tých, ktorí hľadajú nové internetové obchody? Aké, tí ktorí často nakupujú na internete? A aké tí, ktorí deklarujú častý nákup na základe reklamy? Aj na tieto otázky poznáme odpovede.

Vzorka 1460 respondentov. Viac informácií v sekcii Dizajn prieskumu.

nie sú mladí ako mladí

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Segmentácia

V štúdiách sme rozdelili obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe ich postojov k nákupom, značke, cenám, akciovým nákupom a nákupom na internete.

VIAC

MENU