MENU

Túžime po značkách a sme ochotní si priplatiť.

42% ľudí je ochotných si za značku priplatiť.

42% ľudí sa stotožňuje (určite alebo skôr) s výrokom, že sú ochotní priplatiť si za značku.
Naopak 28% ľudí má svoj štýl a nie sú ochotní za značku platiť.

Za značku sú ochotní priplatiť si viac muži (44% z nich). A to najmä mladí. Polovica ľudí vo veku od 18-34 rokov nemá problém za značku si priplatiť.

Ide o ľudí z väčších miest a vyšším príjmom. Dobre zarábajú, chcú spravidla dobre vyzerať, 67 percent z nich preferuje kvalitné a originálne produkty. „Zo štúdie Ako nakupujeme vyplýva, že ide najmä o spotrebiteľov z Bratislavského a Košického kraja. Imidž a značka sú dôležité pre 50 percent oslovených, s príjmom nad 1 300 eur v čistom na domácnosť, spravidla s vysokoškolským vzdelaním. Silné zastúpenie má tiež Nitriansky a Banskobystrický kraj, kým lokality na východe Slovenska sú podpriemerne zastúpené.“

Sú to najmä ľudia, ktorí nakupujú často na internete. Ide nadpriemerne o ľudí zo segmentu Draví brandisti (67% z nich).

Značka znamená image

Nie je značka ako značka. 56% z nich neverí lacným značkám a radšej si priplatí za kvalitu.

67% z nich sa radi zdravo stravujú, ale len 25% z nich dôveruje výrobkom BIO.

67% z nich preferuje kreatívne a originálne oblečenie.

55% z nich chce vyzerať atraktívne a príťažlivo.

89% z nich má svoje obľúbené značky, ktoré pravidelne nakupuje.

78% z nich nemá rád/a keď oblečenie vyzerá lacno, dopraje si kvalitu.

pre 66% z nich značka evokuje vysokú kvalitu a luxus.

 

infografika máme radi značky, MB Brand Management

 

Vzorka 1460 respondentov. Viac informácií v sekcii Dizajn prieskumu.

imagekvalitaluxusznačka

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Segmentácia

V štúdiách sme rozdelili obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe ich postojov k nákupom, značke, cenám, akciovým nákupom a nákupom na internete.

VIAC

MENU