MENU

Rekonštrukcie domácnosti. Koľko ľudí kupovalo materiál?

Za posledných 12 mesiacov si každý piaty obyvateľ Slovenska kúpil nejaký materiál na potreby rekonštrukcie svojho bytu alebo domu.  

Materiál na rekonštrukciu kupovali najmä mladí a rodiny s deťmi

Podľa štúdie Ako nakupujeme, najviac ľudí, ktorí si kúpili materiál a rekonštruovali svoj byt alebo dom, je vo veku 25 – 44 rokov, pričom viac ako priemer tvoria domácnosti s malými deťmi. Viac sa rekonštruovalo v menších obciach do 5-tisíc obyvateľov, kde ľudia bývajú najmä v starších rodinných domoch, ktoré si postupne zveľaďujú.

Trnavský kraj vedie. V záujme prerábať bývanie.

Ako ďalej z prieskumu vyplynulo, nadpriemerne ľudia nakupujú materiál v Trnavskom kraji (27 %), v Bratislavskom kraji je menší podiel nákupu materiálu na rekonštrukcie. To môže súvisieť s tým, že rekonštrukcie prebiehajú aj na kľúč a mladí ľudia investujú vo väčšie miere do kúpy nových nehnuteľnosti, či už v Bratislave alebo v okolitých satelitoch.
V Trnavskom kraji najviac nakupovali materiál starší ľudia vo veku nad 55 rokov, pokým v Bratislavskom kraji sú to najmä mladí ľudia.

Rekonštrukcie domácností súviasia aj s nákupom nábytku

Podľa segmentačnej štúdie Ako nakupujeme, rekonštrukcie našich domácností často súvisia tiež so zmenou zariadenia a nábytku. Z tých respondentov, ktorí si kúpili materiál na rekonštrukciu, zároveň:
11 % kúpilo kuchynskú linku,
29 % kúpilo nábytok do obývačky,
28 % nábytok do spálne,
17 % nábytok do detskej izby.

rekonštrukcie grafy MB Brand Management

Štúdia  Ako nakupujeme bola realizovaná na vzorke 1460 respondentov vo veku od 18-69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi. Osobnými rozhovormi boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania.
Všetky uvedené kvóty sú vzájomne previazané.

 

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Segmentácia

V štúdiách sme rozdelili obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe ich postojov k nákupom, značke, cenám, akciovým nákupom a nákupom na internete.

VIAC

MENU