MENU

SEO – nakupujeme v obchodoch, ktoré sú na prvých miestach?

Každá firma chce byť na prvom mieste vo vyhľadávači.

SEO a PPC reklama sú jedným z najdôležitejších kritérií pri on-line marketingu. Každý obchod chce byť prvý a platí za to, aby čo najpresnejšie zasiahol svoju cieľovú skupinu.

Ako ale vnímajú tieto obchody tí, čo na internete nakupujú?

Zo vzorky 1 460 ľudí, sa len 3% úplne stotožňuje s výrokom, že nakupuje v týchto obchodoch a 25% sa s tým stotožňuje skôr. Práve pri tých, čo sa stotožňujú skôr závisí od kategórie, čo nakupujú.
Rozdiely medzi postojom a stotožnením sa s nákupom v prvých piatich obchodoch sú ale viditeľné medzi jednotlivými segmentmi.

Sú segmenty, respektíve skupiny ľudí, ktorí rozmýšľajú pri nákupe na internete racionálne a nakupujú len to, čo potrebujú. Na druhej strane sú segmenty, ktoré sa pri nákupe na internete správajú impulzívne, obľubujú surfovanie a hľadajú, to čo ich osloví. Aj títo zákazníci sa členia ešte na tých, čo následne hľadajú najnižšiu cenu a tých, čo cenu až tak neriešia.

Stačí teda len dobré SEO alebo sú dôležité aj iné marketingové nástroje? A čo ak bude mať dobré SEO takmer každý?

 

graf prvé miesta vo vyhľadavači

Vzorka 1460 respondentov. Viac informácií v sekcii Dizajn prieskumu.

nakupovanie na interneteppc kampaňprvenstvo vo vyhľadávačireklama na googlereklama na interneteseosurfovanie

O prieskume

Ako rozmýšľame pri nákupoch na internete? Koľko nákupov realizujeme na internete vs. v kamennej predajni? Kto sú internetoví kupujúci jednotlivých kategórií?

VIAC

Dizajn prieskumu

Reprezentatívna vzorka 1460 respondentov vo veku 18-69 rokov. Všetky kvóty sú vzájomne previazané. Metodológia on-line kombinovaná s osobným dopytovaním.

VIAC

Segmentácia

V štúdiách sme rozdelili obyvateľov Slovenska do 7 skupín, na základe ich postojov k nákupom, značke, cenám, akciovým nákupom a nákupom na internete.

VIAC

MENU